O akci
Vysoká škola ekonomická a Deloitte pořádají pro studenty VŠE vzdělávací akci formou soutěže, při níž budou mít zúčastněné týmy za úkol sestavit během 24 hodin finanční model nové pražské kavárny. Na tomto hackathonu budou mít účastníci příležitost získat praktické zkušenosti v oblasti finančního modelování, spolupracovat s odborníky z Deloitte a VŠE a vyzkoušet si týmovou koordinaci – a to vše na projektu, který by mohli realizovat i oni sami.
Rámcový popis činností studentů
Studenti si vyberou skutečně dostupný prostor vhodný pro zřízení kavárny a osobně si vytvoří obrázek o konkurenci v okolí. V dotazníkovém šetření pak ověří kapacitu poptávky. Jejich úkolem bude pro hypotetického klienta v Excelu naplánovat měsíční finanční výkazy, v nichž zohlední příslušné výnosy, náklady, investice, pracovní kapitál a možnosti financování. Studentům budou s řešením úkolů pomáhat mentoři a rádci ve věcech finančního modelování a účetnictví. Studenty čeká i řešení scénářů a výběr optimálních variant.
Kvalitní mentoři
Po celou dobu trvání akce budou studentům v roli mentorů a poradců pomáhat odborníci z Deloitte vč. čerstvých absolventů VŠE a odborníci z řad akademických pracovníků FFÚ VŠE.
Registrace
Soutěž je koncipována jako týmová, kdy v týmu je 3–5 členů, přihlašovat se můžete i individuálně.
Kapacita soutěže je omezená: do soutěže se může přihlásit nanejvýše 25 studentů / 5 týmů.
Každý člen týmu musí vyplnit formulář – můžete uvést, s kým chcete být v týmu, a tak jej efektivně vytvořit.
REGISTRACE JSOU OTEVŘENY! Budou uzavřeny v okamžiku naplnění kapacity.
Registrujte se!
Ceny
Vítězné týmy získají poukazy do Alza.cz
- 1. místo – 2000 Kč pro každého člena týmu
- 2. místo – 1500 Kč pro každého člena týmu
- 3. místo – 1000 Kč pro každého člena týmu
Vyhrávají ale všichni, protože budou mít originální zážitek, zkušenost a dobrý pocit.
Podrobné informace o projektu
Soutěž simuluje činnost finančního analytika, jemuž klient sdělí svou hrubou představu o provozu kavárny s tím, že finanční analytik má za úkol sestavit finanční plán v podobě provázaných finančních výkazů. Jelikož má klient pouze hrubou představu, analytikovi nezbyde, než vyrazit do terénu a některé předpoklady odhadnout doslova vlastnoručně; další předpoklady již pak analytik odhadne ze zdrojů dostupných na internetu.
Účastníci soutěže tedy mají za úkol sestavit finanční výkazy. K tomuto úkolu lze přistoupit různorodě. Pořadatelé soutěže nicméně připravili doporučený postup, jenž by účastníci měli následovat – s tím však, že kdykoliv se účastníci tzv. zaseknou, mohou místo nějakým relativně náročným způsobem odhadovaného předpokladu zvolit nějaký vlastní zjednodušující předpoklad. Cíl je totiž sestavit finanční výkazy – a až sekundárně se hodnotí, do jaké míry byl následován doporučený postup. Připodobnit to lze k pěší turistice, doporučená cesta vede po turistické trase, ale ve výsledku nevadí, když si turista výlet občas zkrátí po silnici, pokud se i tak dostane do svého cíle.
Zmíněný doporučený postup bude studentům předložen v podobě vytištěných instrukcí.
Studenti budou mít k dispozici široké možnosti nápovědy, protože cílem není nikoho trápit, ale společně se dostat do cíle, získat nové dovednosti a něco se naučit.
Dotazy a kontaktní osoba
S případnými dotazy prosím kontaktujte Dr. Barboru Rýdlovou na e-mailu barbora.rydlova@vse.cz